5 rostlinných zdrojů bílkovin pro vegetariány

Zdroje bílkovin pro vegetariány

Množství vegetariánů každých rokem přibývá a dá se říci, že je to spolu s veganstvím stravovací trend 21. století. Nicméně vynechání masa z jídelníčků vegetariány okrádá o spoustu důležitých vitamínů a tuků, které je potřeba doplnit jinou cestou. V dnešním článku se podíváme na to jak nahradit bílkoviny.

Konopná semínka

Výborný zdroj nenasycených mastných kyselin, vitamínů a minerálů. 100g konopných semínek obsahuje přibližně 35g bílkovin.

Čočka

Čočka je nekalorická a obsahuje hodně vlákniny. Mimo to obsahuje spoustu vitamínů, kyseliny listové a železa. 100g čočky obsahuje cca 23g bílkovin. Ideální jako příloha k jídlu.

Fazole

100g fazolí vám dodá cca 24g bílkovin. Mimo to si doplníte hořčík a spoustu vitamínů. Stejně jako čočka jsou fazole vhodné na redukční dietu.

Quinoa

Quinoa je zdrojem mnoha prospěšných látek jako je vláknina, hořčík, vápník, fosfor, draslík a sodík. Příznivě působí na krevní tlak a slouží jako prevence mnoha civilizačních chorob. Ve 100g Quinoi se nachází cca 13g bílkovin.

Kukuřice

100g kukuřice vám pomůže dodat 9g bílkovin. Mimo to obsahuje velké množství minerálů a vitamínů A, B, C, D a E. Také je bohatá na selen.

Foto – Zdroj: Pixabay.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *